Archive for March, 2009
Conclusions
Their conclusions about vitamin D deficiency are supported by recently published studies in peer reviewed science journals. Even the American Academy of Dermatology would agree. However, none of their conclusions after point 1 has any objective support at all.
For example, they say UV exposure is the best way to get Vitamin D. The opinion of dermatologists and researchers is that dietary supplementation is a better idea. Who should you believe, the doctors scientists who study the subject or the tanning industry who is trying to convince you their product is safe?
Of course, I#8217;m skeptical of experts, but I#8217;m even more skeptical of sales people.
Are Doctors Liars?
The implication that dermatologists tell people to avoid UV exposure because they get kick…
More: continued here
If you like this post, please buy me a beer for $3 8-)Here is another study from the Women#8217;s Health Initiative that gives disappointing results. At least disappointing for those who are big fans of vitamins and other dietary supplements.
Previous studies suggested that vitamin D supplements may lead to a reduction in breast cancer risk. The current research by UCLA researchers looked at 36,282 postmenopausal women who were randomly assigned to two groups. One group took a pill containing 1,000 mg of calcium plus 400 IU of vitamin D every day while the other group took placebo which was identical in appearance to the vitamin pill. This way, the participants were not aware which drug they were taking. The study was originally designed to study the effects of supplements, especially calcium on the incidence of hip fractures. Fractures due …
More: continued here
If you like this post, please buy me a beer for $3 8-)


















